onsdag 18. juli 2012

"Kjole til lillesøster"

Jeg forelsket meg i "Kjole til lillesøster" av Tora Frøseth
for lenge siden, den er så søøøøt.
Pga pinnetykkelsen(3) og mine
stive fingre avskrev jeg den lenge.

Helt til jeg så Barlando by hand sin versjon,
da måtte jeg bare prøve jeg også..
(Og det gikk faktisk ganske så greit siden mesteparten er rettstrikk.)

Du kan laste ned gratis oppskrift her.

Her er min versjon:


Jeg hadde ikke orginal garnet,
men brukte Soft merino kjøpt i Tyskland.
Det ligner VELDIG på Pickles extra fine merino,
men er maskinvaskbart..

Garnet var ikke helt likt oppskriftsgarnet, så
jeg brukte maskeant til str 1,5 år og målene til 2 år..

Definitivt ikke siste gangen jeg bruker Tora Frøseth sine oppskrifter,
superfine og lette å følge.. =)

Klem fra Anna=)


4 kommentarer:

  1. Så fin den va! Kjempesøt:)

    -Keren

    SvarSlett
  2. Super søt!!! Gleder meg til Marthea blir stor nok til å bruke den <3 <3 <3 Tusen tusen takk!!!

    SvarSlett
  3. Kjempe søt kjole :)
    Ha en fin kveld videre!

    SvarSlett
  4. Den ble kjempesøt! Tora sine oppskrifter er veldig velskrevet og lett å følge :)

    SvarSlett