søndag 6. mai 2012

Tubeskjerf, tips

For en stund siden(les ifjor) fant jeg noen geniale strikkevideoer på
Pickles sin Strikkehjelp som jeg bare måtte prøve, nemlig disse:
sammenveving

Disse kan brukes til alt som skal sys/monteres sammen,
f.eks. skuldersømmer eller tubeskjerf
for å gi ett profft,sømløst resultat
Jeg bestemte meg for å strikke ett tubeskjerf.
Garn: Babyull,dobbel tråd
Pinnestr: 7
Oppskrift: Egen, kun rettmasker.
Det rosa er det midlertidige opplegget med luftmaskekjede i restegarn.

Her er jeg midt i sammenvevinga


Nærbilde av ferdig sammenveving.

Ferdig skjerf, deilig å slippe å tenke på hvor sømmen er..
Jeg klarer nemlig å få den midt foran-HVER gang.. :p


Klem fra Anna=)

1 kommentar:

  1. Helt genialt!
    Har også fått dreisen på denne metoden, mye bedre enn ¨sy sammen :D

    SvarSlett