søndag 10. juli 2011

Garnpåfyll

I det siste har jeg slanket bomullsgarn lageret mitt betraktelig,
bare mellomtykt garn igjen.. =D


Sånn kunne det ikke være,
bruker jo det tykke til mobil- og vannflaskevesker,
så "måtte" ut og kjøpe mer tykt bomullsgarn.. =)
11 nye nøster soft cotton 8/8.
Blir nok plutselig slanket igjen.. =D

 
I Juli er det i tillegg 30% på alt Drops bomullsgarn,
så da må jeg seff teste det også.. =D
Har en forhåpentligvis god idè med Muskat garnet.


I tillegg har jeg gitt etter og skal som alle andre
strikke diagonalt Mor Signe pledd fra Nøstebarn
Kjøpte garn fredag..


Fikk strikket ca 1/4 fredag/lørdag formiddag.
Neste bilde forklarer bråstoppen/pausen..


Rundpinnen røyk(!!!!!!) ca rad 20, gikk bra med strømpepinner en stund,
men veldig klønete etterhvert..
Ca 140 masker på en strømpepinne er ikke særlig praktisk,
måtte sikre kantene med hårstrikk.


Mandag blir d handletur etter jobb, ny bambus rundpinne og 2 nøster babyull i
lys gul og lys grønn til babypleddet jeg holder på med..
Og bare det.. ;p

3 kommentarer:

  1. Garnshopping! <3

    Iiik, ikke kult med rundpinne som ryker! Var det "billigpinner", eller? Mor Signe-pledd er gull! Hvordan synes du garnet er å strikke med?

    SvarSlett
  2. D var nok billigpinner,vervepremie i en hobbyklubb, MEN ikke greit at de ryker andre gangen de er i bruk uansett.. Strømpepinnene i samme pakke er heldigvis kjempegode.

    Klarte nesten å handle bare det jeg skulle, det vil si; æ kom på noe mer jeg trengte -før- æ kom frem(to nøster mellomtykt bomullsgarn i blå/turkis til smekker) Syns d e godt gjort å bare komme hjem med 4 nøster garn og en rundpinne etter å ha vært i 3 garnbutikker.. =)

    Syns Nøstebarn garnet er helt ok å strikke med, men endel skjøteknutene i nøste nr 2.
    I tillegg har garnet ujevn tykkelse, sånn at resultatet blir litt ujevnt, men er jo ment som alternativ til helseteppe-ikke ett pynteteppe
    Blir nok å kjøpe mer garn å lage flere..

    SvarSlett
  3. Ok, jeg synes nemlig garnet virker litt "hardt", stikkete.. Men blir sikkert bedre etter vask. Strikket jo til lillemor, men da i tynn alpakka. Teppet er brukt så og si hver eneste dag siden hun ble født, ett strikketøy som absolutt er verd hver eneste maske!

    SvarSlett