søndag 10. april 2011

Prosjekt uke 14

Denne uken hadde jeg bare noen få bestemorruter igjen på babypleddet
og monteringen av bestemorrutene, brukte metoden til 
Jeg monterte alle rekkene i bredderetningen først.
Deretter alle lappene i lengderetningen.

Så var det litt trådfesting, hadde heldigvis festet de fleste underveis,
men de første lappene var ikke festet godt nok,
så måtte dobbeltsikre dem.
Heretter skal alle trådene mine festes først med knute og
deretter under ett hjørne,
skal ikke ha noen raknekatastrofer.. (SKREKK)


Slik ble teppet etter montering på forsiden..


Og på baksiden..


Og helt ferdig.. 
Størrelsen ble 80x100 cm.
Som kant rundt lagde jeg en ekstra runde med hvitt, 
3 st, 1 lm i hver lmbue i alle de ytterste lmbuene. 
I hjørnene 3 st,2 lm,3 st. 


Ganske fornøyd, bare vasking og damping igjen før avlevering--om noen mnd..


Ellers har jeg blitt inspirert på diverse blogger til å heklet noen andre prøve ruter.
Det er så utrolig mange flinke folk der ute!
Vanskelig å velge hvem man skal "herme" etter..

Har f.eks. lagd denne kjempesøte blomsterkvadraten, oppskrift på;

Det eneste jeg forandret på (med vilje ihvertfall) var at jeg brukte halvstaver i første runde istedenfor staver..
Kommer definitivt å lage flere av denne etterhvert!


Og denne fra


Hekledillaen fortsetter!! =D

Venter spent på nye Clover heklekroker med ergonomisk håndtak
 som jeg har fått anbefalt av Solveig fra
Skal prøve å ikke begynne på noen store prosjekter før de kommer.. :p

God søndag!
Klem fra Anna=)

3 kommentarer:

  1. Blomsterkvadraten var kjempe søt! Og gratulerer med ferdig babypledd :)

    SvarSlett
  2. Ååå, teppet ble snasent! Digger den første blomsterlappen! Må kanskje hekle litt likevel, hadde det ikke vært kult med sånne lapper nederst på en liten vest?

    SvarSlett
  3. Maria: Ja, du må nok begynne å hekle du å.. Kjempegøy! Blomsterkvadrater hadde vært veldig kult nederst på en vest. Vurderer å lage ett lite pledd/dukketeppe med blomsterkvadrater. =/ Vi får se.. =)

    SvarSlett